2012-01-02

EAT ME?!?!?

Jag är lugn. Har ett inre lugn som gör att jag inte trillat dit och drabbats av "gå-ner-i-vikt-hetsen" för att det är nytt år. Och det känns fantastiskt!!!
(men jag kommer nog fortsätta bli jävligt hetsig när folk har synpunkter på att jag borde opereras!).
Jag började mitt nya år med potatisgratäng, halloumi och nytt pipparkaksbak på det! Och kände inget "dåligt samvete" när jag mumsade i mig godsakerna. Jag åt för att jag ville, inte för att jag kände hur de ropade på mig. "Friiiiiiida, äääääät miiiiiig" och jag inte kunde stå emot och satt där med världens sämsta samvete sen.
Jag har för länge sen slutat med löften som "jag ska gå ner i vikt" eller "jag börjar på måndag".... för att bli "fan jag slutade på onsdan". Visst, jag är den första att erkänna att jag BORDE gå ner i vikt. Att jag inte borde äta godis eller dricka läsk typ varje dag. Men det skönt att ha blivit så gammal att man inser att det är av HÄLSOSYNPUNKT och inte för att jag skulle bli SNYGGARE!
/fat... and all that ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar