2012-01-20

"Jobbklubben"

"Du ska lära dig att ljuga"
Jag fick chansen (?) att medverka i ett nytt projekt på arbetsförmedlingen. Nämligen... "jobbklubben". Ni som känner mig vet att jag ogillar såna namn på saker och ting... även om jag ingår i kompisgäng som kallas "tutteklubben", "KelM-gänget" osv.
I och med att jag återigen inte kan lämna ut andra kan jag väl enkelt beskriva det som att jag och 4 andra kvinnor ska träffas varje torsdag i 8 veckor. Eller så pass länge det tar innan alla hittat arbetsträning, praktik, arbetsbidrag eller ett riktigt jobb. Träffen gav mer än vad jag trodde. Och det var ganska underhållande att slutsatsen om mig blev att jag borde lära mig LJUGA i och med att jag vill vara så sanningsenlig som möjligt med tanke på min sjukskrivning och arbetslöshet ;-) Spontant lite svårt för tjejen som ofta citerat "ärlighet varar längst!".

2 kommentarer:

  1. åh, vart har du hittat dina superfina glasögon? jag är på jakt efter nya men är så enormt kräsen.

    SvaraRadera
  2. Här hittar du glasögonen. De är sprillans nya och kommer från lensway. Om du har facebook så "gilla" deras sida. Jag vann glasögonen därifrån :-) De har såna tävlingar ganska ofta!!!
    http://www.lensway.se/glasogon/saimi/SH5805-black

    SvaraRadera