2011-11-07

Heliga onsdagar blir tisdagar

Jag hade aldrig kunnat gissa att jag skulle gilla yoga. Att jag skulle klara av att sitta stilla i en timme. Medveten närvaro. Eller att sätta på min favvolåt på 11 minuter och bara sitta still och njuta med händerna över hjärtat.
Men det funkar.
Men nåt som INTE funkade var att fortsätta i min onsdagsgrupp.
Jag hade ju deklarerat  högt och tydligt att onsdagar är numera heliga för då ska jag yoga. Hm... Det var bara det att när jag kom med i stressgruppen så slutar den kl 17.00.  Och yogan kl 19.00. Vilket innebar att stressa för att slappna av. Så när jag fick erbjudandet om att byta grupp så blev jag ytterst tacksam. Så nu är det heliga tisdagar framöver :-D

 
PS: Det är dock väldigt intressant hur jag blir förkyld och tvingas avstå första lektionen på BÅDA kurserna. Vet inte vad min kropp försöker säga mig? Yogaläraren trodde det betydde att jag skulle öva mitt immunförsvar ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar