2011-11-20

Chic

Mina kära bloggvänner aka nu också irl-vänner är med i senaste numret av CHIC i en artikel om "Fenomenet: Fatshionistas". Jag tycker att det är ett fyndigt namn för mode för större tjejer även om man så klart önskar att det ska få finnas fashion för alla. Oavsett storlek.
Bettie och Charlotte försöker både i artikeln och i sina bloggar att få in "kroppspolitik". Charlotte har tydligen aldrig själv kallat sig "fatshionista", hennes man gillar uttrycket "Chubby chic". Fast jag har inget emot att vara en fatshionista. Därav namnet på min facebookgrupp "Fancy Fatshion". Joina gärna du med för att köpa/sälja/byta kläder med andra "fatshionistas". Och köp tidningen innan den tar slut!!!


Läs de andra tjejerna blogginlägg om detta; Bettie  Charlotte  Thina

3 kommentarer:

  1. Jag menar främst att jag inte bryr mig så mycket om mode^^

    SvaraRadera
  2. Don't feel the pressure babe, men jag ser dig som modeintresserad OCH modekunnig ;-) Keep up the good style! Kram

    SvaraRadera
  3. Eller att jag inte kan så mycket om det.. Äh! Du vet.. nog.. Vad jag menar..

    SvaraRadera