2011-11-23

Birger Jarls Julgranar 2011

Hotel Birger Jarl i Stockholm har som tradition att låta tio olika artister, designer och modepersonligheter designa varsin julgran lagom till jul. En av mina vänner Camilla Norrback är en av årets designers. Vi sågs senast på ett sommarbröllop med gemensamma vänner och nu visar hon upp a “Brave New Christmas”! Jag älskar att granen är svart! Och jag blir lika stolt varje gång jag ser hennes kläder i butik eller modemagasin!
  
En fd kollega Sofia Hagelin från back in da days är numera designer visar upp “The Lovikka Tree”. Spana in "julstjärnan" :-D
  Men kanske gillar jag Valeri Aflaos gran bäst? Varför? Burläskig och fancy! Med fjädrar i toppen!
Samtliga deltagare och deras granar:
  • Elsa Billgren: “Pang-Pang”
  • Frida Fahrman: “35 mm 1,8″
  • Valeri Aflao: “Be Radiant”
  • Camilla Norrback: “Brave New Christmas”
  • Malin Andrén/By Malina: “Giving Back”
  • Sofia Hagelin/Heart of Lovikka: “The Lovikka Tree”
  • Ben Gorham/Byredo: “Books I’ll Never Read”
  • Marcus Larsson/Ljung: “Christmas Polaroids”
  • Christian Lippich/Tiger Man: “Everlasting Christmas”
  • Daniel Adams-Ray/Lagom: “Don’t Believe the Hype”

    Granarna finns till allmän beskådan i Hotel Birger Jarls lobby mellan den 24 november och 21 december. Du kan spana in dem här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar