2011-09-08

Sjukstuga med Kreti & Pleti

Ellie aka Kreti checkade in på hotellet på fridahemsplan med en egen förkylning i bagaget. Stackarn. Jag tyckte så synd om henne. Meningen var att hon skulle sova här några nätter i och med att hon och Jonas flyttat till Åre men hon fortfarande måste jobba lite i hufvudstaden. Hon jobbade mest på att bli frisk!
Vi sov. Vi svettades. Vi frös. Vi nös. Vi hostade och harklade. Jag tvingade Ellie att se en massa Topchef-program. Vi skrattar fortfarande åt "Tekniskt sett var den bara lite rå i mitten". Tur det var kammussla och inte kyckling. Vi åt mest tonfiskröra hemma:)
Tredje kvällen blev det lite muffins och choklad också. När Ellie fick välja TV-program blev det "Bonde söker fru" och "Ensam mamma söker". Vi var i chock över människorna i Båstad!
Jag sov på soffan och Ellie fick sovrummet. Till hennes försvar var det JAG som stökat ner. Och varken hade tid eller ork att lägga var sak på sin plats efter att bloggtjejerna varit här. Men min gäst sa att hon sov gott och kände sig trygg.
 
Hos mig ska gästerna känna sig som hemma. Då får de stå ut med lite kaos ;-)
Det här med låtsassambos är ganska mysigt. Jag skulle nog klara att ha nån permanent?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar