2011-09-22

Miss Universum

Jag är uppvuxen med att titta på skönhetstävlingar. Att vara halvt besatt av Fröken Sverige, Miss World, Miss Universum. Jag kollade tom på det hemska välj snyggaste miss-wet-t-shirt-tjejen sent på kvällarna på typ 3:an. Rys!
När jag växte upp var jag besatt av mitt utseende. Jag har spenderat nästan halva mitt liv på att hata mig själv. Man blir ganska trött av det. Så jag tröttnade på det. Men ändå bor det ju kvar några små tankar om hur man BORDE se ut, hur man BORDE vara... för att förtjäna att FÅ VARA lycklig. Jag erkänner att jag blev lite avundsjuk när jag såg vissa deltagarna i skönhetstävlingen. Men nu är jag så pass gammal att det mest blev humor av det hela. Man kan se fusket. Man vet att de smetar in vaselin på tänderna för att kunna le. Att de har meter med löshår. Man ser när brösten är ovanligt fasta. När näsan ser lite väl "perfekt" ut. Men jag blev nöjd över utgången att den
jag tyckte var "finast", Leila Lopes från Angola, faktiskt vann. Även om de två skönhetsopererade konferencierna verkade chockade/missnöjda över det :-D Jag tror hon var FÖR naturlig i deras smak, men publiken skrek sig hesa över den fjärde svarta Miss Universum!
“Thank you God, I am very satisfied with the way God created me and I would not change a thing".

Man kanske ska "gratta" Miss Sweden Ronnia som blev Miss Photoqenique Universe! Jag fattar inte riktigt hur man tar ut den svenska deltagaren nu för tiden. På "min tid" var det via Vecko-Revyn ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar