2011-09-24

Min första jobbintervju på flera år!

Jag har ju haft samma jobb 4-5 år. Då glömmer man hur det är att gå på intervju. Jag har ju inte glömt bort att vara trevlig. Men det gäller ju att sälja in sig själv på x antal minuter. Och nu måste jag göra det på ett sätt där min sjukskrivning och uppsägning framstår som något positivt. Svårt!
Men något som slog mig när jag stod framför spegeln och gjorde mig i ordning är... jag börjar glömma bort hur man gör sitt yttersta av sitt utseende! Både jag och Fröken Pralin hade en varsin arbetsintervju på samma dag. När vi står där och piffar oss erkänner jag att jag typ ALDRIG har underlagskräm längre. Jag kanske har eyeliner och lite rouge. Mascara ibland. Hennes chockade respons var nåt i stil med "Man säger ju att man har svårt att förstå att småbarnsmammor tappar stilen... men det verkar ju gå snabbt att förfalla"! Touché! Som sagt "mysbyxeincidenten" var ju bevis nog! Måste börja leva upp till smeknamnet "fancy" igen!

Edit: Jag fick inte jobbet. Men det är jag i efterhand glad över. De verkade FÖR stressade på det stället. Och jag ska ju undvika stress. Inte kasta mig rätt in i det... igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar