2011-09-07

Burleskapader 2.0 & Bloggträff 2.0

Jag tyckte min idé var brilliant att bloggbrudarna skulle få uppleva burlesk för första gången när jag stod på scen som en av artisterna på Burleskapader! Jag hade inte räknat med förkylningen from hell! Min lägenhet ockuperades av snygga fatshionistas som fick egen nyckel och fick känna sig som hemma medan jag var på rep, onstage och backstage!
Vi möttes på centralen och det var första gången några av tjejerna träffades irl. Måste ha varit en syn för gudarna för dem som följer våra bloggar och såg oss ihop...
Eller en vacker syn för alla ;-)
Foto: Carin
Tjejerna ville prova på Wagamama som jag ju skriver om jämt och ständigt...

Foto: Thina
Vissa av dem tyckte formen på riset var roligare än själva maten ;-) Bältdjur, anyone?
Foto: Carin
Jo det är sant, det här är några av Stockholms hetaste burleskartister innan rep.
Burleskapaders mamma Lily Deluxe och kvällens konferencier Raaz Mataaz.
Hos mig var det skönhetssalong överallt. Charlotte piffade sig i sovrummet.

Thina och Jenny hade lösögonfransskola i badrummet.
Med så många heta tjejer på samma ställe är det inte konstigt det blev varmt ;-)
Foto: Carin
Problem med ett litet kjoltyg involverade ALLA tjejerna ;-)
Sen kom Thinas kompis Lina över och hon passade in i gänget perfekt!
 
Min fina fanclub! Som nog blev liiite rädda för mig när jag informerade dem att "NU FÅR INGEN STÅ FRAMFÖR HALLSPEGELN NÄR JAG LOCKAR HÅRET" ;-)
Sen skickade jag iväg dem så jag hann dansa igenom mitt nummer innan det var dags att bege sig till Teater Replica som på allvar ligger 5 min från mig!
Jag förevigade när Thina fotade denna fantastiska bild på dem! Hur snygga får man va?!?



Världens bästa Tasselfactory Lady Fransescca var på plats!
 
Reklam på väggarna för en bok jag bara måste ha! Och en affisch jag vill rama in och ha på vardagsrumsväggen!
Obligatorisk bild 1 - Björn och jag

Obligatorisk bild 2 - Jolie & Fancy


Obligatorisk bild 3 - Jag är sååå glad över att vakten tillslut släppte in Bettie så att hon iaf fick säga hej och så vi kunde ta en gruppbild på oss. Smickrande att det blev slutsålt på festivalen. Tråkigt att inte alla som ville kom in :-(


Micha Rose och massa andra snygga brudar i ett trångt rum backstage
Perhaps, perhaps, perhaps den SÄMSTA BILDEN EVER på mig och Nalle aka Coco Belle.

Lets start the show!

Jag skyller på febern! Jag var USEL på att ta bilder där jag kom med. Men Lily och Adoria Amoria blev fina i alla fall. Och min byst ;-)
Jag efterlyser lite fler bilder från mitt uppträdande. Men hellre att det finns på film!

Foto: Thina
Pippi aka Swedish Siren var där

Och Jesus!

Och nya supergruppen "Dames of Burlesque"
Rucy Lu Scious visade vilket proffs hon var när ljudet krånglade och hon fick fel låt. Men hon fick också göra TRE entréer!
Och min celebrity crush - Coco Belle! Tror dock ingen i publiken hörde att vi hade samma låt ;-)
 
Tack för ni kom och tack för alla applåder!
Foto: Michael Vincent
Kollokänsla! Mysigt att höra tjejerna prata och skratta när man gick och la sig.

Tack mamsen för karaffen. Och tack Jenny för uttrycket "tittiejuice" :-D


När tjejerna åkt blev det tyst och ensamt. Men däckade på soffan i några timmar och njöt av utsikten av stringhyllan jag envisades med att sätta upp fredagkväll!
Även om det kanske inte syns på de här bilderna så kände jag mig typ dödssjuk. Jag är sååå ledsen om jag smittat er med mina förkylningsbasilusker... det är ett under om ni undkommit dem :-(

Nyfiken på vilka mina bloggbrudar är? Du hittar deras bloggar här:
Tickamobster-Carin, Beyond Sizez-Thina, Charlotte, Fatshionista-Jenny, Thefatandfurious-Amanda, Lina, Bettie von Fraucht

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar