2011-07-19

Varannan vecka?

Jag och bästisen Fröken Pralin skämtar om att vi har delat boende! Hon har checkat in så många gånger senaste tiden på "hotellet på Fridahemsplan" att det känns som hon bor här. Och samma sak med att jag ALLTID känner mig så välkommen och som hemma hos henne och Bagarn i Nyköping. Jag och Bagarn har tydligen "delad vårdnad" om Pralinen. Och sin sista semestervecka ville hon tillbringa i Stockholm. Kombination av att träffa mig, sina andra kompisar, sola i Rålis och fynda lite. Jag blev mycket nöjd med mina fynd! I och med att vi har samma smak så köpte vi likadana gamla retro tallrikar. Tack för tipset!

På lördagen var vi uppe med tuppen för att ta bussen (som också gick till Byxelkrok) till Nyköping för loppis som hembygdsföreningen i Husby Oppunda anordnade.
Tyvärr regnade det. Och tyvärr fyndade jag inte jättemycket.
Men Pralinen hittade en underbar fotpall i läder och teak!
Läser tidningen i hopp om att få tips om andra loppisar...

Vi hade planerat att gå ut på kvällen men vi tjejer hade det så kul i Pralinhuset. Hur ska kopparna stå? Vilken duk ska ligga på bordet?

Vi pekade - han bar!
Det krävdes liiiite övertalning men sen gick Bagarn med på Fröken Pralins smarta idé!
Hur man får en gammal skivspelare att spela modern musik!
Voila! Pralinen köpte högtalare och stoppade in i skåpet! Vilket snille!
Senare på kvällen bjöd vi in Bagarn för skönsång och modern dans... vet inte om det uppskattades ;-) Men vi hade iaf kul!
Söndagmorgon bjöds det på frukost i bersån!
Min kelsugna nattkavaljer vaktade ingången!

Den gamla radion sände gamla (?) nyheter?
Sen blev det utflykt till Gula Magasinet. Där vi både fyndade och käkade kantarellsmörgåsar!

Sen läste vi stolt om vår vän Mrs Murphy som var i tidningen!
Väl hemma på Fridahemsplan igen var jag ändå nöjd med helgens fynd! Speciellt vita skålen! Och pusslet "Black Diamond"- som kommer passa perfekt till tapeten (sammalikadan som Pralinen har). Den lilla indianden är till mamsen.
 
Och sen gjorde jag en egen kantarellsmörgås som serverades på nygamla tallriken! Har ni aldrig ätit kantareller och knaperstekt bacon ihop så prova det ASAP!

Nöjd över ännu en harmonisk helg i mina andra hem på landet :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar