2011-05-20

Vissa dagar är extra mörka...

Vägen tillbaka känns vissa dagar bara så förbannat jävligt lååååång. Hur länge ska man behöva vara omänskligt trött?!? Förhoppningsvis inte lika länge som man försökt vara övermänsklig!
Har de senaste dagarna fått frågan "har du accepterat hur du mår" av både en kompis och av dem i stresshanteringsgruppen. Och nej, det har jag nog inte med tanke på att mitt sjukdomsunderlag är "depression". Men jag vet ju inte hur jag mår. Men börjar väl komma till insikt att jag mått/mår sämre än jag trott. Att det inte bara handlar om kroppen. Utan även om knoppen. Och att jag nog stångat huvudet i den där väggen bra länge!
De på stressgruppen ser igenom mig och sa smarta saker som "Släpp prestationsångesten" och "Det gör inget att du inte kan". Och tack CC för tipset om "
Ha dagar, inte 'bra' eller 'dåliga' dagar!".
Join the darkside? Som sagt, mamsen är bäst på att ge presenter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar