2011-04-20

Att göra ALLT för ALLA

Jag blev bättre på att säga nej efter 30.
Jag sa upp alla frilansjobb. Skaffade mig ett 9 till 5-jobb (08.30-17.30).
Arbetade för att leva istället för tvärtom.
Trivdes med tillvaron.
Men när tröttheten kom kapitulerade jag. Ibland är det lättare att göra eller göra det själv istället för att förklara eller argumentera varför jag inte ska görat! 

Men något som verkligen slagit mig under min sjukskrivning är hur jag per automatik håller ögonen och öronen öppna för vad som passar andra. Jag tipsar om jobb. Killar. Kläder. Resmål. Restauranger. U name it!
Men det är väldigt ofta jag inte känner att jag får tillräckligt med "tack" tillbaka.
Men jag har kommit fram till att det kanske har att göra med att de kanske inte behöver tacka för att de inte bett mig om det? 
Jag ska inte sluta vara en "god (med)människa". Men nu ska jag sluta med att servera chanser på silverfat. Att någon FRÅGAR om min expertis är en annan femma. Men om jag ska se till att nån ska ha det bästa... så är det jag!!!

2 kommentarer:

  1. ÄNTLIGEN!!!!!
    Du ÄR ju VÄRLDENS BÄSTA människa utan att serva alla andra.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Ibland tar det ett tag innan polletten ramlar ner! ;-)

    SvaraRadera