2011-02-21

Om allt har en mening...

Äntligen fick jag sätta tänderna i Mias bok (och lyssna på de fyra låtarna som var med på hennes skiva). Jag har inte velat läsa den förrän jag sett föreställningen. Så imorse läste jag på väg till jobbet och fortsatte läsa på väg hem. Men... efter sidan 31 hände det nåt. Jag upptäcker att det fattas sidor! WTF!
Kassörskan på Åhlens var rolig. Hon lät så trovärdig när hon sa "Man tog bort dom sidorna för att det inte stod nåt viktigt" att jag nästan tänkte att här var Mia bra överfyndig. Men det var hon inte. Det var tryckfelsnisse. Kvinnan i kassan sa att hon skulle hämta sidorna som fattades och så skrattade hon och hennes kollega åt att de borde lära sig sidorna som fattas utantill och citera för alla missnöjda bokköpare.
Jag tror ju dock att ALLT har en mening. Även allt det jobbiga som händer en. Så jag läste sidan 30-31 igen. Och mycket riktigt. Där stod det ju faktiskt något som gick klockrent in; "Likadant med varför-lyckas-hon-och-inte-jag-avundsjukan. Vad handlar den om? Inte om henne och vad hon gör utan om att jag förmodligen inte gör det jag vill, att jag inte lyssnar på mitt hjärta och satsar på det jag verkligen brinner för."
Scary! Men antecknat! För det här är precis det jag går och grubblar på just nu. Om jag är redo att göra slut med mitt jobb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar