2011-02-14

Alla Hjärtans Dag

Det slog mig att många av mina singelvänner faktiskt har någon att ”fira” med i år. Blir varm i ♥ över att 2010 var ett så lyckligt år för så många.
Och tänker jag efter så fick ju även jag vara lite kär och gale...t rolig ihop med någon jag verkligen tyckte om.
Det ser jag fram emot igen. När det nu händer. När någon drar undan mattan för en och man inte fattar vad som händer men plötsligt ligger man där PLADASK!
Men just nu känns det som ett framtidsprojekt. Jag har ju på nåt sätt stängt av den delen av mig (när inte autopiloten slår på och jag blir flörtig mot min favvocafékille). Det känns så jävla vuxet och moget OCH TRÅKIGT att tänka att "nu måste jag ta hand om mig själv". Men så är det ju. Ingen annan kan ju göra det åt mig (även om folk är väldigt gulliga och kommer med tips och kärlek när jag klagar på min trötthet och mina krämpor eller att jag är trött på min trötthet ;-)
Så det kändes okej att sitta hemma ensam. Jag fattar ändå inte grejen med de meterlånga köerna i blomsterbutikerna för att panikhandla blommor. Jag vill hellre ha en oväntat kärleksförklaring nån annan dag.
Så jag firade MIN alla Alla Hjärtans Dag Evening genom att laga en god middag till mig själv (middagen gör sig inte på bild men det är pasta med fläskfile, champinjoner, soltorkad tomat, mangolds, parmesan ost och spenatsallad). Och Espresso House chokladboll som efterrätt på sötaste retro assietten. Vatten i fint kristallglas. Varför? För att fint ska fint ha :-) Happy Valentines darlings!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar