2011-01-10

Vad gjorde jag av mina lata semesterdagar?

För att vara en burleskdansös och ha en burleskblogg var det väldigt lite burlesk under min ledighet (bestod nog mest i den fina julklapp jag fick av Pralinen). Men det var faktiskt precis så jag ville ha det. Ville på nåt sätt reclaima det vanliga livet under ett tag. För snart lär ju alla burläskiga fester dra igång igen ;-)
Jag gjorde paj på julskinksresterna (jag gjorde tom pajdegen from scratch!).
Och gjorde nya bekantskaper i bikervärlden (var tveksam i flera avsnitt men sedan slog intresset till ordentligt trots att jag varken gillar motorcyklar, knuttar, onödigt våld och droger... men jag gillar "Jax").

Jag och Mia roade oss med Mia och lång skvallermiddag efteråt. Lyx!
 Jag njöt av pepparkaksmuffins och latte från Espresso House.
Varför baka när andra kan göra det godare ;-)
Jag hade lekdejter. Dataspel och pingpong med Caesar och Isa.
Sjöng sånger om "ålen" med Arvid och Helene.
Fick se en sprickfärdig TRILLINGMAGE livs levande!
 
Och så kanske det bästaste av allt på hela året. Mycket bästis blev det :-D
Och så städade och stylade jag hyllan i badrummet.

Och så rensade jag i garderoben, lägenheten, källaren... och själen.
Jag tror aldrig jag haft en sån här skön ledighet nånting (trots förkylning!). Har inte känt mig stressad eller haft hjärtklappning en enda gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar