2010-03-21

Kan vi ta en fika?

Jag har varit seg på att uppdatera bloggen för jag varit sjuk och haft mycket (mer än vanligt) att tänka på. Och vissa inlägg är inte lika lätta att skriva. När man tycker, tänker och känner så mycket men att skriva allt man har inombords kan bli så fel.

Och fel blev det.
Trots att intention var av det andra slaget.

-Du vet säkert vad jag vill prata om?
-Eh.... nääääeeee???? *jag ser ut som ett stort frågetecken*

En fika med en glamodramagal som ledde till ännu ett dra-undan-mattan-moment i mitt liv. I don’t like. Hur hamnade jag här? När blev jag en person som är ett störningsmoment? Jag???

Kontentan är att jag måste bestämma mig om jag vill satsa eller ta en paus på riktigt. Eller skrämmande tanke, hoppa av!

Jag kanske inte är jätteförvånad över detta då jag inte mått så bra, inte känt mig som mig själv och inte uppträtt på länge. Men, jag är förvånad över att det kom NU. Hur ska jag kunna förstå att nåt är fel om ingen säger något. Tystnad är tyvärr inte alltid omtänksamhet. Jag gillar ju att köra med öppna kort. Och tänker alltid att andra gör det samma.

Jag blev inte ledsen efter vårt samtal. Mer bara chockad och väldigt stel. Och väldigt besviken över att det var dagen INNAN Fancy Lane bjöd in till burleskbrunch för att fira 1 år som examinerad showgirl.

Jag ser detta som ännu en tankeställare till dramat "vad ska jag göra av mitt liv".


PS: Jag har inte skrivit det här för att dissa my gals så det behöver du som läser inte heller göra ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar