2009-12-26

En fancy och fröjdefull jul?

Vanligtvis brukar jag vakna på dåligt humör på juldagen - but not this year! I år firade jag julafton i dagarna två (skilsmässobarn) istället för att klämma in allt på en dag och jag tror det var det som gjorde att det blev så lugnt och skönt. Firandet slutade tidigt och det blev inget bråk. Yeah! Riktiga julafton firades hos mormor. Jag har varken tur i spel eller kärlek, men jag är lyllos som har världens skönaste mormor.
Jag fick väldigt bra julklappar (underlägg från mamsen). Och fick också lite ångest för att jag i år varit fattig på både pengar och fantasi. Och för att brorsan och svägerskan gjorde en "Frida". Typ man säger att man inte ska ge något men så ger man ändå. Det är mycket som varit ovant i mitt liv detta år, detta var en del. Att folk skämmer bort MIG! Man tackar!!!
Jag och svägerskan (respekterar att brorsan och morsan inte gillar att va med på kort). Få saker som kan göra en tjej glad som skor... även om det bara handlar om dörrstopp! Och många goda skratt fick vi åt rimmen som var ena riktiga höjdare detta år. "Odjurspåse"?
Jag älskar julmat. Fast jag äter typ bara saker från "barnbordet".
Och sen har vi mormors magiska tårta där man slåss om sista biten.

Sen en snabbis till farmor och farfar i deras Winter Wonderland. Kändes inte rätt att de skulle sitta ensamma på julafton trots att vi firat julafton i förväg. Snällt barnbarn ni vet ;-)
Jag var hemma tidigt och njöt verkligen av att kolla på dåliga filmer på TV'n. NJÖT! En annan julhatare (Miss Diamond) höll mig sällskap via datorn. Jag avslöjade att min granne talat om för mig att först vid FEMTIO får man bestämma själv hur man ska fira. Men jag vet en bekant som håller öppet hus på kvällen för alla vänner (det låter faktiskt som nåt som jag skulle kunna tänka mig). Återstår att se hur jag firar nästa år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar