2009-10-02

Jag har hittat mitt drömhem...

... och det är någon annan som redan bor där.
Bra smak... Either you got it or you don't. Och den här tjejen och hennes fina familj har så bra smak att jag smäller av!!! Det känns som att jag skulle kunna bott där. My dreamhome! Jag tror jag klickade mig vidare tack vare Ilebys blogg. Upptäckte också att Aftonbladet har en artikel om deras fina hem här:
Åh. Ska lusläsa bloggen, inspireras av alla vackra bilder och alla idéer. Jag blir inspirerad och ser ännu mer potential i mitt eget hem. För det är ju samma stil och smak som jag har. Bara det att jag tonat ner det lite. Nu har jag verkligen INGA pengar att handla för. För för en billig penning kan jag göra stora förändringar. Ser framför mig två långa lackhyllor i vardagsrummet så jag kan placera ut ännu mer av mina fina föremål.
Åh, hoppas tomten är snäll mot mig i år...

Jag ÄLSKAR stringhyllor. Jag tror det är ett beroende. Börjar man kan man inte sluta. Lika bra jag inte börjar just nu ;-)
Haha. Skönt att se att någon annan också uppskattar värdet av Pez och Hello Kitty... och jag tror inte det bara har att göra med att Johanna har barn.
Tavlan has my name on it! Och vilket snyggt och smart sätt för en bokhylla. Nu har jag inte så många böcker. Men gör en mentalt note to self att komma ihåg det framöver!
Jag älskar hur Johanna inkluderar barnen i allt hon gör. Inte bara med döttrarnas namn i bokhyllan. Det står i Aftonbladet artikeln:
Genomgående i hela lägenheten är klara färger, Bumlinglampor och lekfulla detaljer.
– Det är nog en kombination av min smak och att vi har barn, jag gillar ju stilen och det ska också kännas okej för tjejerna att vara överallt i lägenheten. Det är ju ganska litet, så de måste få känna att det är deras lägenhet också, säger Johanna.

Och nu fick jag tips om vad jag kan göra med min (än så länge lilla) samling av färgglada brickor. Woho! Magnetiska knivlister is da trick!

Kolla in
Fingerspitzengefuhl här!
Bilderna är lånade från Johannas blogg och en printscreen av Aftonbladets artkel.

2 kommentarer:

  1. Men vad fint du skriver, jag blir alldeles glad. Tack!

    SvaraRadera
  2. Glad you like it :-)
    Jag blev jätteglad när jag hittade din blogg. Det är nog den största inspirationskälla för mitt hem som jag fått nån gång. Typ ett bevis på att man kan ha alla fina tokiga färgglada prylar som jag gillar... utan att det ser tokigt ut :-)

    SvaraRadera