2009-10-16

Inget klirr i kassan

Jesus! Knappt några pengar kvar på kontot!
Och 1.5 vecka kvar till lön. PANIK!
PANIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK!
Jag har helt klart levt över mina tillgångar.
Flytten och showgirllivet have killed my economy!
Men hittade 75 kr i min partyhandväska! Yes!
Insåg att jag har kläder med prislapp kvar som jag får lämna tilbaka!
Nu är det slut med lyxfrukostar varje dag (en dag i veckan kanske kan funka?)
Storkok och matlådor!
Tänka "Behöver jag verkligen det här????"
Kanske dags att indriva pengar jag lagt ut för folk (det jag kommer ihåg alltså, är usel på att minnas). Småslantar kan bli storkovan i en sån här sits!
"Hantverk och kärlek på löpande band"
Otroligt pinsamt. Men samtidigt oerhört omtänksamt.
Träffade Jillsan i köket när jag 1/fixade min pastapesolunch 2/fixade mellanmål med hårtbröd och ost. Erkände att jag hade lite dåligt ställt efter flytten. Hon erbjöd sig att bjuda mig på lunch. Men det kändes dumt att en av artisterna skulle köpa mat till mig. Däremot var hon så himla gullig att hon köpte en liten present till mig när hon handlade till sig själv på Chokladfabriken.
It takes one to know one... Amore!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar