2009-09-28

Mission (almost) completed

Anni-Frid skakade hand på nyårsafton att vi detta år skulle våga gå fram till någon ute på krogen. Jag är ju otroligt feg när det kommer till såna saker. Och sen kom ju en viss Teacher mellan. Nu känner jag mig peppad att våga. Efter insikter när jag fegat (förlorat).

När jag spanade in den nya kullen newcomers (stolt, stolt, stolt) spanade jag även in en fin kille i färgglad tröja. Mitt vanliga jag skulle nöjt mig med att titta, det här nya jaget in making sa "hej" (visserligen efter några timmar ;-) Sen kom jag på den coola idéen att ge honom ett glamodramavisitkort där jag på baksidan klottrat ner mitt namn (eller mina namn, hehe), mail och mobilnummer. För att typ droppa det lite coolt när jag skulle gå (för jag är ju faktiskt en cool showgirl). Men självklart stod han och pratade med en annan tjej då. Dammit!!! So what to do? Lägga ner? Nä! När hans kompis gick samtidigt som mig fick jag snilleblixten att ge honom visitkortet för att ge det till sin kompis. Jag sa att jag av respekt till den andra tjejen inte hade velat gå förbi och störa. För jag hade inte gillat om någon hade gjort så mot mig. Kompisen skrattade gott, men lovade göra det. Bredvid oss stod en främmande kille som hört allt och sa "bra gjort, bra gjort".
OCH det var bra gjort. Dels för att jag gjorde nåt (galet) modigt. Men också för att han faktiskt addat mig på fejjan nu :-D

/Showgirl 1.5

4 kommentarer:

  1. Hell yeah!!!!!!!!!!
    tell me more, tell me more.....

    SvaraRadera
  2. Haha. Jag mailade honom och sen får vi se om det kommer finnas något mer att berätta framöver...

    SvaraRadera
  3. Frida, du är världens bästa!!! (och jag är ordförande i din fanclub!)

    SvaraRadera
  4. Thanx Novellskrivarn! Känns skönt med nån som kan skriva korrekt text till veckans nyhetsbrev om Fancy Lane ;-)

    SvaraRadera