2009-08-28

Diagnos: Svamp OCH urinvägsinfektion!

Man ska lyssna på sin kropp. Man vet bäst själv!
Jag VISSTE att det var något fel på mig. Även om vissa läkare nästan får en att känna att man är inbillningssjuk.


Lördag - Nyköpingsakuten
Vägrad hjälp, fick tjata mig in efter deras "vi antecknar i journalen att de vägrar ta emot dig", urinprov negativt, hemskickad med alvedon

Söndag - telefon

Jag ville DÖDA mobilen när mottagningen bröts till sjukvårdsupplysningen efter tio minuters telefonkö. Akuterna i Stockholm ville inte ta emot mig när jag INTE hade feber utan rådde mig att åka till vårdcentralen på måndagen.

Måndag - vårdcentral Blodprov och urinprov var negativt. Fick tjata mig till att få lämna klamydiaprov också. Läkarens "trodde" det kanske var svamp och tyckte jag kunde prova att fortsätta med canesten. Och "vad kan de göra som inte vi redan har tittat" blev svaret på om jag inte borde gå till en gynekolog... Eh... titta INUTI!!!!
Hemmatestade graviditet och svamp - negativt!


Tisdag - gynmottagningen
Mamma Mia kunde inte ta emot mig utan rådde mig att åka till Gynakuten på SÖS. Åh, äntligen hjälp!!! Noggrann undersökning. Tog alla prover. Blod och urinprov negativa. Men... efter att ha tillkallat ytterligare en läkare kunde de hitta spår av svamp fast invändigt. Därav icke särskilt tydliga symptom. Antibiotika!

Fredag - telefonsamtal från Gynakuten
De hade hittat spår av bakterier i urinröret när det skickats iväg på odling. Ännu en antibiotikakur. Och ännu en klassisk kommentar från mig:
-När kan man ha sex?
Läkaren kollade igenom ALLA provsvaren och såg att proverna för könssjukdomar var negativa och sa att jag kunde ha det... men skyddat.
-Inte för jag vet VEM jag ska ha sex med... men att jag kan om jag vill ;-)

5 kommentarer:

  1. det är alltid bra att veta utifallatt liksom! :)

    SvaraRadera
  2. Mohahahah!!
    Du är roligast av alla jag känner...

    SvaraRadera
  3. Ja, mitt underliv har en komisk sida bevisligen;-)

    SvaraRadera
  4. det här tycker jag inte var skoj.

    SvaraRadera
  5. Nä du Anonym, det kan jag lova dig att jag inte tyckte heller!!

    SvaraRadera