2009-07-10

Roadtrip, baby!

Hela gänget samlade: Flamingo Anni-Frid, Kroko-Coolander, Fancy puckels, och Lejon-Chrissy.

Tetris-packning! Chauffören Coolanders cowboyhatt måste med!

Bistron i baksätet höll koll på blodsockret. Ibland var vi lite bistra. När Anni-Frid kände sig lite kraxande sjuk eller så.


Spöregnet från Stockholm förföljde oss. Ska det inte va SOL på semestern?

Destionation 1: Halmstad
Flott så det förslår i "gäststugan" i Haverdal.

Howdy folks! Coolander kände sig hemma på en gång!

Vi kom fram så sent så vi hann inte åka in till stan och hänga med Emma. Istället blev det pizza från Bennys (vi-hatar-bennys-där-de-tar-fem-kronor-för-vatten!!!!) på stranden.

Anni-Frids kvällsdopp slutade inte bra när hon mötte en ful fisk i det långgrunda.

Before: Lördag och stråååååålande solsken.

After: Strålande skönheter ;-)

Can you be any cuter? Belle of the ball! Chrissy stylade håret. Coolander hade sin farmors gamla blåsa.

Anledningen till vår resa - Markus och Emmas fest!

CAFE-gänget samlade igen!

Garden party by day!

Garden Parrrrty by night!

Tjejligan! Snyggaste tjejerna i stan!!!

Mäh! Tjejerna godkände INTE det sms jag fick...
Jag vill dejta killar... inte visakort ;-)

Emma höjde ett varnande (limeskadat) finger!

Så hon påminde mig genom en privat spelning inne i lägenheten. Spelade och sjöng "Du får inte" helt FANCYTASTISKT!!!!

"Högt över havet" så klart! Coolander och Anni-Frid försökte underhålla festen. Men med ryggen mot publiken var det svårt att se att INGEN kollade ;-)

Kvällen avslutades med en FB-uppdatering!

Hattfnatt!! Vi gör oss redo för (ett regnigt) Tylösand!

Men det hindrade oss inte att hänga på after beachen!


Destination 2: Göteborg
Lyxliv hos Anni-Frids släktingar

Lyxfrulle framdukat!
Girls doing Avenyn! Och shopping på Rut mfl!

Nöjda med sina shoppingfynd. Tänk er guldcykelbyxor till Dallaströjan ;-)

Vi hittade ett superbra ställe att dricka drinkar och käka på.

Showgirlen i mig godkände genast stället när jag såg det här ovanför bardisken!

Även toaletterna var pimpade ;-)

Omringad av världens största grillspett!!! Mums!!!

Det är tydligt att chauffören blev glad för sin tack-för-att-du-kör-present!


Resan avslutades tisdagkväll hemma hos Anni-Frids föräldrar som bjöd på paj med nyplockade kantareller. Det gäller att resa i stil!!!!!!

SLUTSATS: Åh, önskar vi kunnat vara borta längre. Och hängt med Emma ännu mer! Jag har roadtrippat alldeles för lite i mitt liv. Det gör vi om! Men tror jag kommer fortsätta förlita mig på andra chaufförer och andras gps:er ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar