2009-07-31

Goes gay for one day

Schlagerkvällen på PRIDE har faktiskt blivit en av mina höjdpunkter i festväg. I år fick jag jobba lite backstage med våra artister och kunde inte roa mig lika avslappnat. Men det var kul ändå. Sån folkfest!

Även Gnistan hakade på Pridearmabandstrenden. Och jag kom på att jag hade precis samma outfit förra året. Hm, tidlös look?

Shirley hade den ena snygga outfiten efter den andra. Skötte programledarrollen purrfect! Snacka om ös när hon drog igång "Min kärlek"!

Minutrarna innan Anna Sahlin ska in på scen. Jag och Rickard hade samma vecka haft en rolig mailkonversation där jag frågade honom om han hade tips på ställen som sålde underbystkorsetter. Han gav mig två alernativ "gördel" eller "porrkorsett". Eh... Jag var ju tvungen att svara porrkorsett på den, haha. Han verkar tycka jag är GALEN! Då blir det hysteriskt roligt när han sätter på Anna en superfin korsett och när jag säger att det var nåt sånt jag var ute efter förklarar han att det är en "showkorsett". SHOWKORSETT! Haha. Alltid lär man sig nåt nytt!

Mina +1 (Anni-Frid) och +2 (Anette) som verkade mycket nöjda över att få uppleva schlagerkvällen för första gången!

Jag var dock inte lika bekväm i att behöva säga "Jag vill ha en bamse". Jag kunde ju liksom inte vara sämre när ingen annan beställde "en korv". Men BAMSEN var god, haha.

Det var fantastiska uppträdanden all night long av Lili & Susie, Anna & Maria, Sarah Dawn Finer mm. Och Schlagerfeber var hur proffsiga som helst.

Inte ens att vädergudarna gick emot oss precis när största dragplåstret Alexander Rybak gick på scen gjorde något. Det var toppenstämning i publiken ändå.
HAPPY PRIDE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar