2009-07-29

Bästisdagen

Dagen började trevligt med en lunch med Cicci och Isa (dagen till ära klädd i sin lilla sailoroutfit hon fått av mig). Först låg hon trygg i min famn och snusade men när jag bad Cicci ta ett kort på oss blev det hus i helvete. Som att hon kände av att det var paparazzidags och inte ville bjuda på det, haha.

Efter jobbet mötte jag upp finbesöket från Nyköping. Åh! Alldeles, alldeles för länge sen! Vi tog en shoppingrunda på stan och det kändes nästan som vi var på en av våra utomlandsresor. Det slutade med att det blev JAG som handlade trots att det var Teresie som letade. Hm...
Jag introducerade henne för Texas Burger i mina hoods när vi höll på att dö av hunger. Snackade skit på uteserveringen och gick sen hem till mig och fortsatte prata tills alldeles för sent. Och sen fick Teresie premiärinviga sovandet på soffan (fick tydligen mycket väl godkänt ;-)

Och så möttes man imorse av en gullig lapp.
Mer kärlek i vardagen. Även om det bara är från kompisar.


Hm... Inte så "bara" när jag tänker efter.
Kanske till och med det bästa!!!

2 kommentarer:

  1. Bättre än så kan det inte bli! Vännerna finns där jämt, även efter bedrövelser och sorger. Sommarpussar från Bettan

    SvaraRadera
  2. Jag är lyckligt lottad med massa, massa kärlek från mina vänner :-D

    SvaraRadera