2009-06-09

Opposites attracts????

Olika.
Vi är så olika.
Och då pratar jag inte om att vi vill ha vårt thé på olika sätt.
Men det känns som vi är olika i ALLT.
Jag hade messat honom på dagen om att jag behövde MYS! Hade haft en riktig skitdag och behövde någon som höll om mig och gav mig lite uppmärksamhet. Slutade med att jag fick supergod middag... OCH lektion i hur man manglar!!!. Han hade nämligen glömt bort att han hade tvättstugan. Och jag fick en överraskande lektion i hur han tvättar. Jag undrade vad han tyckte om mig som aldrig har manglat eller ens stryker sina kläder, men han sa att han bara bryr sig om hur han gör saker på ett visst sätt. Hm...

-Han gillar inte att titta på TV (det var iofs lite roligt när han första dejten försökte förklara att när det gäller referenser till tv-serier ”är han helt lost”)
-Han gillar politik (hjälper tom till vid valberedningen)
-Han är inte särskilt intresserad av resor
-Han lägger sig för tidigt alldeles för ofta och är extremt morgonpigg (detta kanske iofs bara är bra om det smittar av sig?). Men att lägga sig 9 kommer jag ALDRIG vilja vänja mig vid!!!

Alla kompisar jag pratat med säger att det bästa är när man är olika. Men när det känns komplicerat så tvivlar jag. Jag kan dessutom inte "läsa av honom". Likes and dislikes. Även om han sa att det har ju lång tid på mig att göra... så får det mig att känna mig osäker ändå.
Vad ser jag då hos honom kan man fråga sig? Jo han får mig att skratta. Oftast åt att han är så ”knäpp”. Fast på ett bra sätt. Och han ger mig maximalt med mys som jag har saknat under så lång tid. Och jag faller när han tittar på mig med sina vackra ögon, börjar småskratta lite för sig själv och får fram ”Du är så söt”. Som att det är jag som överraskar honom. Jag tror att han är väldigt trygg i sig själv. Och det är bara att kapitulera att trots showgirlstorhetsvansinne så finns en osäker Frida kvar inom mig vid situationer hon inte kan kontrollera.Och kärlek är en av dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar