2009-06-18

- Jag är inte redo

Jag skulle ha litat på magkänslan.
Inte lyssnat på andra.
Inte slagit bort tankarna på att det bara var min pms och osäkerhet som fick mig att inbilla mig att något var ”fel”.
Den trötta tågtönten åkte ju till mig och sov istället för att åka hem efter konferensen.
Så fort jag såg honom och såg hur kärleksfullt han tittade på mig, kände hur ömt han rörde vid mig och lyssnade på alla fina ord han kallade mig försvann all tvivel.
Allt kändes som vanligt igen.
Kärleksfullt.
Mysigt.
Roligt.
Vi sov nära, nära.
Han sov för länge.
Jag var trygg.

Dagen efter gör han slut via msn (när han sitter på jobbet).
HAN. VAR. INTE. REDO.
Han hade inte orkat ta upp det när han visste att jag mådde dåligt och inte ville göra det värre.
Nu gjorde han det värre än värst.

Jag loggade ut med
”Jag kan inte prata mer om det här nu. Kram”
Jag kunde inte konfrontrera.
Jag menade inte att ignorera.
Men jag kapitulerade.
Inget jag säger eller gör kommer få honom att ändra sig.
Jag kan inte förändra mig.
Jag var mitt BÄSTA jag med honom.
Räcker inte det då ”såg” han inte mig som jag trodde.
Och då kan ingenting han säger nu få det att kännas bättre.

Två månader give or take är inte lång tid.
Men för mig handlar det inte om längden på vårt ”förhållande” utan på hur mycket man vågat släppa in någon i sitt liv.
Jag vågade.
Jag sänkte garden.
Och det är därför det gör ont.

5 kommentarer:

  1. Jag gråter med dig!
    Vet så väl hur det känns!

    Inga ord i världen kan hjälpa dig men .....

    Ge inte upp hoppet om kärleken.

    Gråt och sörj och tyck synd om dig själv.

    Jag tänker på dig och känner med dig!!!

    SvaraRadera
  2. frida! åh frida! bli inte rädd för att släppa in! du är inte värd detta! han är inte värd att du ska va ledsen! i helgen ska vi ha det fint! och du är bäst, tänk på det! stora burleska kramar!

    SvaraRadera
  3. Thanx Bettan. INSIKT!!!

    Jolie, han var faktiskt värd att gråta över. Han är en bra kille. Och det är väl därför det gör ont.

    SvaraRadera
  4. åhhhh, va ont de gör i mig gumman när ja läser allt du skriver. Vi är väldigt lika du å ja....å verkar ha samma otur när de gäller kärleken. Kanske vi kan ta en tycka-synd-om-varandra fika snart å peppa varandra till att gå vidare å glömma alla tokar som inte inser sitt eget bästa*ler*Massa styrkekramar....ja vet precis va du går igenom// sthlmspinglan

    SvaraRadera
  5. Sthlmspinglan, fikar gärna och snackar lite skit. Inte om honom då rå, haha, utan rent generellt ;-)

    SvaraRadera