2009-03-24

Topphälsafotografering

Idag var det plåtning för tidningen Topphälsa. Jag kommer vara med i deras maj-nummer i en artikel om "kroppsstolta tjejer". Det skulle tas en "vanlig" bild som ska klippas ihop till en gruppbild där vi skulle ha ljusa, våriga kläder. Sedan en bild på mitt burleska jag.
De var sena med de andra tjejerna (en yogainstruktör och en mamma och hennes två barn). Jag fick genast lite dåligt samvete över att jag hade kunnat jobbat lite längre. Varför är man sån???

Vissa av plaggen som stylisten tagit med VÄGRADE jag att sätta på mig. Ropade tant lång väg (tack Alex för att du startat Kurviga!!). Stylisten sa att det varit svårt att hitta kläder i stora storlekar. Jag kände mig lite som en pain in the ass. Men i och med att jag medverkar i den här artikeln för att jag tycker det är för ett bra budskap kändes det viktigt att se ut som mig själv.

Valet föll på en ljus randig skjorta (min byst ser gigantisk ut) och en svart kjol med hög midja... och höööööööööga klackar! Det blev väl nån blandning av kontorist, sträng lärarinna och rockabilly?

Vi hade högtflygande planer för mitt hår först. Men i och med att allt dragit ut på tiden hade inte sminkösen tid att stanna till omstylingen för den burleska bilden. Det innebar att det blev nödlösningar i form av att jag fick ha lockigt hår och lösögonfransar på båda bilderna (när har jag det till vardags?). Det fanns EN hårnål kvar och med den kom jag på att man kunde sätta upp håret på ena sidan. Sminket ändrades ingenting förutom rödare läppstift till nästa bild. Och som ni vet i burlesken gäller "more is more"!!!!
Vad gäller poserandet blev jag ibland lite stiff. Speciellt när jag skulle improvisera med boan. Jag som trodde improvisering var min grej nu, hehe.

Mitt önskemål innan var att jag skulle få se ut som "jag"... Jag vet inte om det lyckades helt. Jag är ÄNNU coolare irl :-D
Jag ser fram emot att se resultatet! Och nu hoppas jag bara att de väljer nån av de bilderna som jag gillade bäst...

8 kommentarer:

  1. wow fancy! detta hade jag glömt att du skulle va med i! vad vackert!! där får du ju tillbaks alla pengar du lagt ut på outfiten iaf! fantastiskt!
    heja frida!
    KRAAAM

    SvaraRadera
  2. Hehe, har inte tänkt på det så. Men då visar man ju upp outfiten i alla fall TVÅ gånger ;-) Idag shoppade jag lite mer diamenter. Igår sydde jag på fransar på bh'n. More IS more!!!

    SvaraRadera
  3. Oh Fancy!!!!! Lovely!!! Shit vad snygg du är! Våran första Covergirl! hahah!

    Puss puss!
    /Miss Diamond

    SvaraRadera
  4. Fancy!
    Du är så snygg på bilderna. Jag blir alldeles varm och stolt!
    Underbara du!!!!!

    SvaraRadera
  5. Bettan, det krävs rätt coachning för att komma så här långt ;-)

    SvaraRadera
  6. Frida, du är så satans cool!!!!

    SvaraRadera
  7. Eazy breazy Covergirl! Katten Jansson igen

    SvaraRadera
  8. Haha, klockrent. Man kan ALLTID använda sig av klassiska tv-citat!

    SvaraRadera