2009-03-28

Fast food island

Jag har både bra självförtroende och självkänsla idag. Men det har verkligen tagit år av hårt arbete för att känna den tryggheten i mig själv. Men... ibland kommer "fetångesten" över mig. Inte a la "ungdomen och fetma" (den har jag passerat ;-). Eller att jag för "tjock över knäna" (hehe). Eller över att jag har "kontorsrumpa" (man får höra mycket nytt på jobbet). Utan mer insikten av att jag faktiskt är FET!!! Jag har väl kunnat vända min tidigare negativa tankebana till "jag är kanske fet... MEN fantastisk". Men så här en vecka kvar till nedräkning (och avklädning) inser jag plötsligt att min kropp verkligen ska få strålkastarljusets uppmärksamhet. Och jag är osäker på om vi är bästa vänner alla gånger (får limma på mer bling bling på kläderna så att det hamnar i blickfång). Och istället för att äta vettigare så är det som jag levt på fast food island. Not good (eller jo, det var faktiskt gott). Men tror det är mitt undermedvetna som stressar mig fast jag trott att jag känt mig lugn. Men känner jag efter ordentligt är jag nog spänd. Men också spänd av förväntan. Men i och med att jag inte kan förvänta mig en kur som får mig att vakna upp med platt mage så är det väl bara att komma ihåg Miss Diamonds visdomsord ifrån Dirty Dancing ifall det kör ihop sig:
"I just say God gave you maracas so you could shake’em!”

3 kommentarer:

  1. o fancy. tänk på mej då som fortfarande är i det där fjantiga stadiet. men jag är inte smal. jag är en knubbis! haha. och jag känner som du såhär en vecka innan. och på nåt sett känns det som att jag är ovanligt tjock och att allt jag äter är onyttigt bara för att. dumma hjärna. Men. Dom dumma tankarna får inte vinna. NO NO NO. därför ska det bli så himla kul att shake:a hela allt om miiiindre än en vecka! KRAM

    SvaraRadera
  2. Trots att vi ser dig som vår "baby" kommer du snart lämna ungdomsstadiet och inse att du är showgirl och fantastisk!!!!! Vi kan väl påminna varandra det om vi glömmer bort????? you, you, you. yes. yes. yes.

    SvaraRadera
  3. å tack! ja jag fyller ju 23 om 13 dagar!! fniss fniss! Jag tycker att vi ska påminna varandra! Vi ÄR ju faktiskt fantastiska. och hur många vågar göra det vi gör? inte så många... bara we we we! you you you

    SvaraRadera