2008-11-04

Burlesklektion 1

Jag har varit på min första burlesklektion – överlevt - OCH haft roligt!! Jag hade knappt berättat för någon innan och stressade iväg lite tidigare från jobbet utan att tala om vart jag skulle, hehe. Jag var supernervös innan (på gränsen till att ställa in) och rädd för att jag skulle göra bort mig och känna mig missanpassad. Men det är ju också anledningen till att jag är där. Jag hade förväntat mig en grupp smala tatuerade pinuppor... och så... eh... jag... Men vi var en skön mix av människor. Jag kände mig mer hemma än jag hade trott i mina svarta leggings och linne (kanske för att lärarinnan Duchess Dubois hade ett så avslappnat sätt?). Jag är så satans otränad att jag blev andfådd bara av uppvärmingen att springa runt, runt i salen och att göra stretchövningar. Och det var oväntat svårt att öva på att gå och göra olika rörelser i takt till olika låtar. Typ såna här låtar: http://www.youtube.com/watch?v=yy5THitqPBw
Tror det här kommer få mig att både våga och växa!
Den största utmaningen (förutom att böja sig om och om igen i högklackat ;-) kommer nog vara att man ska möta sin egen blick i spegeln när man dansar. Uppdateringar om mina framsteg och hur jag kommer förändra min garderob med ryschpyschtrosor och fjädrar kommer… ;-)

Kram Fancy Lane (som jag skulle kalla mig ifall jag skulle ha ett artistnamn ;-)

1 kommentar: