2009-01-28

Sailor girl


För mig handlar ju burlesken om "faith". Det var på något sätt ödet som tog mig hit genom att jag var hemma och såg den engelska TV-dokumentären som fick mig att sitta och gapa och känna "det där MÅSTE jag få göra" och att det precis skulle starta en kurs när jag googlade på burlesk dans. Igår fick jag en stark känsla av att jag var tvungen att gå in på Stadsmissionen på lunchen... Och där hängde den! En sailor/navy top. För 125 kr. Som satt perfekt! Så det blir nog den stilen. Ska försöka hitta en gammal röd klänning med tyll som antingen befinner sig i min källare eller nånstans hos mamma… hm… Sen en vit seglarmössa. Röda handskar. Och... Måste spåna lite mer för det är helt tvärtemot vad jag tänkt mig först. Men säger ödet åt mig att va en sailor girl så kan jag ju inte stå emot ;-)
Jag tanker mig en ”larger than life” attityd. Lite kaxigt självsäker. Men charmig. Typ som att det inte är nån tvekan om att jag är just ”beautiful”. Hehe. Jag tror burlesken stigit mitt självförtroende i taket, hehe.

4 kommentarer:

  1. Du är helt fantastisk!
    Wow! Från hjärtat säger jag; fan vad snygg du är i dina outfits!!!
    Jag har redan bokat den 3/4!
    Stor kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Hetare än het!

    PoK
    NE

    SvaraRadera
  3. Tack NE. Det värmer.

    Och Sofi, du som vet hur "fel" jag kände mig när vi växte upp kanske fattar hur STORT det här verkligen är. Ser fram emot att du kommer och får ett par "bomber" upptryckta i ansiktet ;-)
    Puss

    SvaraRadera
  4. Vilket fynd, mer tur kan man inte ha, jag tycker sailor är underbart snyggt!

    SvaraRadera