2009-01-01

Nyårslöfte - Keep on dancin'

Nytt år och massa tankar kring det år som varit. Och vilket år sen! Det är massa saker som har hänt men den burleska kursen är nog det som verkligen förändrat mitt liv. Berikat ”den blyga exhibitionistens” liv!!
Jag har jobbat med mig själv en längre tid och nu helt plötsligt började fler bitar falla på plats.Jag har alltid känt mig dum, fel och generad när jag hamnat i strålkastarljuset (herregud kontrollfreaket har knappt kunnat klara av att leka lekar utan att rodna eller känna mig stel som en pinne!), och gjort allt för att inte dra uppmärksamhet till min för tjocka kropp. Trots detta kändes det helt plötsligt helt rätt att välja att gå en danskurs - där man dessutom tar av sig kläderna!!! I takt till musik!!
Kursen fick mig att inse att jag har mod. MASSA MASSA MOD!!! Och jag känner mig allt mer bekväm med mig själv och min kropp. Att kasta av sig kläderna inför en grupp främmande människor har gjort undervärk med min självkänsla, haha. Jag känner mig HET. Vem visste att tofsar på tuttarna kunde ge en sån kick, haha? Dessutom var första känslan efter att jag uppträtt för gruppen – när får jag göra det igen??????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar